Canon EOS 50D
EF 20mm F2.8 USM
五條港
民權路
五條港風情畫
風神廟
接官亭
高樓包圍的廟
走尋
時光的記憶
現代城市
年代的記憶
天祐臺灣
時代改變了
2021/09/16
五條港風情畫 - 風神廟 / 被高樓包圍的廟
The Five ports Graffiti - Wind Temple / Temple surrounded by tall buildings
El Graffiti Cinco puertos - Templo del viento / Templo rodeado de edificios altos
五條港の風情の絵 - フンシェンの廟 / 高の樓に圍の廟を包まれます
Die Fünf-Ports Graffiti - Wind Temple / Tempel umgeben von hohen Gebäuden
Le Graffiti Cinq ports - Temple Vent / Temple entouré de grands bâtiments
港濱歷史公園 - 大魚的祝福 / 近看事物不知其相
Harborside Historical Park - Blessing of Big Fish / Seeing things up close and not knowing what they are
Parque histórico Harbourside - Bendición de grandes peces / Ver cosas de cerca y no saber qué son.
港水際歴史公園 - 大きい魚の祝福 / およそ物事がその様子が分からないをの見ます
Harbourside Historical Park - Segen der großen Fische / Dinge aus der Nähe sehen und nicht wissen, was sie sind
Parc historique de Harbourside - Bénédiction de Big Fish / Voir les choses de près et ne pas savoir ce qu'elles sont
台南安南區 - 我家門前 / 新生的曇花苞很可愛
Before Tainan Annan District - In front of my house / The newly born epiphyllum buds are very cute
Antes del districto de Tainan Annan - Delante de mi casa / Los capullos de epiphyllum recién nacidos son muy lindos
台南安南区 - 私の家族の前 / 生まれたばかりのクジャクサボテンのつぼみはとてもかわいいです
Vor Bezirk Tainan-Annan - Vor meinem Haus / Die neugeborenen Epiphyllum-Knospen sind sehr süß
Avant zone de Tainan Annan - Devant ma maison / Les bourgeons d'épiphyllum nouvellement nés sont très mignons
台南安南區 - 我家門前 / 生長中的曇花由葉緣垂下
Before Tainan Annan District - In front of my house / The growing Epiphyllum hangs down from the edge of the leaf
Antes del districto de Tainan Annan - Delante de mi casa / El Epiphyllum en crecimiento cuelga del borde de la hoja.
台南安南区 - 私の家族の前 / 生長の中のゲッカビジンは葉縁のから垂れております
Vor Bezirk Tainan-Annan - Vor meinem Haus / Das wachsende Epiphyllum hängt vom Blattrand herunter
Avant zone de Tainan Annan - Devant ma maison / L'Epiphyllum en croissance pend du bord de la feuille
Canon EOS 50D
EF 20mm F2.8 USM
五條港
民權路
五條港風情畫
風神廟
地震後
重建的
棠蔭
石砌涼亭
現代城市
年代的記憶
天祐臺灣
時代改變了
2021/09/16
五條港風情畫 - 風神廟 / 棠蔭石砌涼亭
The Five ports Graffiti - Wind Temple / Tang Yin stone pavilion
El Graffiti Cinco puertos - Templo del viento / Pabellón de piedra Tang Yin
五條港の風情の絵 - フンシェンの廟 / 棠蔭石造りのパビリオン
Die Fünf-Ports Graffiti - Wind Temple / Tang Yin Steinpavillon
Le Graffiti Cinq ports - Temple Vent / Pavillon de pierre Tang Yin
Canon EOS 50D
Tamron 90mm F2.8 SP DI MACRO 1:1
安南區
家門口
不太大
不華麗
珍惜當下
朱蕉
站在家門口
很多年了
龍舌蘭科
2021/09/28
台南安南區 - 我家門前 / 朱蕉站在家門口很多年了
Before Tainan Annan District - In front of my house / Zhu Jiao has been standing in front of his house for many years
Antes del districto de Tainan Annan - Delante de mi casa / Zhu Jiao ha estado parado frente a su casa durante muchos años.
台南安南区 - 私の家族の前 / 朱蕉は何年もの間彼の家の前に立っていました
Vor Bezirk Tainan-Annan - Vor meinem Haus / Zhu Jiao steht seit vielen Jahren vor seinem Haus
Avant zone de Tainan Annan - Devant ma maison / Zhu Jiao se tient devant sa maison depuis de nombreuses années
Canon EOS 50D
EF 20mm F2.8 USM
五條港
民權路
五條港風情畫
風神廟
西羅殿
保安天下
恩澤萬民
廟宇是
我們的心靈寄託
年代的記憶
天祐臺灣
時代改變了
2021/09/16
五條港風情畫 - 西羅殿 / 廟宇是我們的心靈寄託
The Five ports Graffiti - Sai Luo Temple / Temples are our soul sustenance
El Graffiti Cinco puertos - Sai Luo templo / Los templos son el sustento de nuestra alma
五條港の風情の絵 - 西羅殿 / 寺院は私たちの魂の糧です
Die Fünf-Ports Graffiti - Sai Luo Tempel / Tempel sind unsere Seelenversorgung
Le Graffiti Cinq ports - Sai Luo Temple / Les temples sont la nourriture de notre âme
台南安南區 - 我家門前 / 曇花彎曲生長就要開花了
Before Tainan Annan District - In front of my house / The epiphyllum is bending and growing and is about to bloom
Antes del districto de Tainan Annan - Delante de mi casa / El epiphyllum se dobla y crece y está a punto de florecer.
台南安南区 - 私の家族の前 / ゲッカビジンのくねくねしている生長は花が咲きます
Vor Bezirk Tainan-Annan - Vor meinem Haus / Das Epiphyllum biegt und wächst und steht kurz vor der Blüte
Avant zone de Tainan Annan - Devant ma maison / L'épiphyllum se plie et grandit et est sur le point de fleurir
五條港風情畫 - 風神廟 / 康樂街邊的古蹟
The Five ports Graffiti - Wind Temple / Historic sites on Kangle Street
El Graffiti Cinco puertos - Templo del viento / Sitios históricos en Kangle Street
五條港の風情の絵 - フンシェンの廟 / カングルストリートの史跡
Die Fünf-Ports Graffiti - Wind Temple / Historische Stätten in der Kangle Street
Le Graffiti Cinq ports - Temple Vent / Sites historiques sur Kangle Street
台南安南區 - 我家門前 / 這一夜曇花開花了
Before Tainan Annan District - In front of my house / The epiphyllum bloomed this night
Antes del districto de Tainan Annan - Delante de mi casa / El epiphyllum floreció esta noche
台南安南区 - 私の家族の前 / エピファニーは今夜咲きました
Vor Bezirk Tainan-Annan - Vor meinem Haus / Das Epiphyllum hat heute Nacht geblüht
Avant zone de Tainan Annan - Devant ma maison / L'épiphyllum a fleuri cette nuit
台南安南區 - 我家門前 / 濃濃的香味只有一夜
Before Tainan Annan District - In front of my house / The strong scent is only one night
Antes del districto de Tainan Annan - Delante de mi casa / El olor fuerte es solo una noche.
台南安南区 - 私の家族の前 / 濃の濃の香りは一夜しかありません
Vor Bezirk Tainan-Annan - Vor meinem Haus / Der starke Duft ist nur eine Nacht
Avant zone de Tainan Annan - Devant ma maison / Le parfum fort n'est qu'une nuit
台南安南區 - 我家門前 / 在黑夜裡開花飄香
Before Tainan Annan District - In front of my house / Flowering fragrance in the dark night
Antes del districto de Tainan Annan - Delante de mi casa / Fragancia floreciente en la noche oscura
台南安南区 - 私の家族の前 / やみ夜の中に花が咲きます翻る香
Vor Bezirk Tainan-Annan - Vor meinem Haus / Blühender Duft in der dunklen Nacht
Avant zone de Tainan Annan - Devant ma maison / Parfum fleuri dans la nuit noire
台南安南區 - 我家門前 / 新生的曇花有魔花的外型
Before Tainan Annan District - In front of my house / The newly born Epiphyllum has the appearance of a magic flower
Antes del districto de Tainan Annan - Delante de mi casa / La recién nacida Epiphyllum tiene la apariencia de una flor mágica
台南安南区 - 私の家族の前 / 生まれたばかりのエピファニーは魔法の花のように見えます
Vor Bezirk Tainan-Annan - Vor meinem Haus / Das neugeborene Epiphyllum hat das Aussehen einer magischen Blume
Avant zone de Tainan Annan - Devant ma maison / Le nouveau-né Epiphyllum a l'apparence d'une fleur magique
五條港風情畫 - 西羅殿 / 廟裡左右排列了光明燈
The Five ports Graffiti - Sai Luo Temple / There are bright lights in the temple
El Graffiti Cinco puertos - Sai Luo templo / Hay luces brillantes en el templo
五條港の風情の絵 - 西羅殿 / 寺院には明るい光があります
Die Fünf-Ports Graffiti - Sai Luo Tempel / Es gibt helle Lichter im Tempel
Le Graffiti Cinq ports - Sai Luo Temple / Il y a des lumières vives dans le temple
台南安南區 - 我家門前 / 藝術就是我要表逹的別人都看不懂
Before Tainan Annan District - In front of my house / Art is what I want to show that others can’t understand
Antes del districto de Tainan Annan - Delante de mi casa / El arte es lo que quiero mostrar que otros no pueden entender
台南安南区 - 私の家族の前 / アートは他の人が理解できないことを示したいものです
Vor Bezirk Tainan-Annan - Vor meinem Haus / Kunst ist das, was ich zeigen möchte, das andere nicht verstehen können
Avant zone de Tainan Annan - Devant ma maison / L'art est ce que je veux montrer que les autres ne peuvent pas comprendre